Wednesday 20 May 2020

ILMU TAJWID MAD LAZIM HARFI MUTHAQQAL

[ILMU TAJWID]
.
.
MAD LAZIM HARFI MUTHAQQAL
.
.
Mad bermaksud panjang.
.
Lazim merujuk kepada hukum pemanjangannya dengan satu keadaan sahaja, iaitu 6 harakat.
.
Harfi bermaksud satu huruf.
.
Muthaqqal pula bermaksud berat, dan membawa maksud sesuatu diidghamkan.
.
Apabila terdapat Huruf (ل) atau (س) bertemu dengan huruf (م), ia dinamakan Mad Lazim Harfi Muthaqqal.
.
Cara bacaan mesti dipanjangkan 6 harakat, kemudian diidghamkan huruf pertama kepada huruf kedua serta didengungkan dengan kadar 2 harakat.
.
.
Dipersilakan untuk 'share'. Moga bermanfaat buat semua. 
.
.
Sekarang ini sangat Mudah belajar Asas Tajwid Al-Quran di mana saja Anda berada dan pada Bila-bila masa yang anda suka. Hanya guna Handphone saja dan Anda tentukan sendiri tempat dan bila anda mahu belajar.

Layari www.cepatquran.com untuk info lanjut atau Telefon/WhatsApp kami di no 011-1621 7797. Boleh juga pergi ke Facebook page kami: Fatehah & Instagram Page: @fatehahlearningcentre untuk info lanjut.

LAGI Berita gembira buat mereka yang tinggal berdekatan dengan Centre kami iaitu di Wangsa Maju, Kuala Lumpur. Satu Kelas Al Quran peringkat Asas & Tajwid akan diberikan secara PERCUMA selama Sebulan Mulai Intake Julai 2020 ini. Pendaftaran adalah terhad. Sila Whatsapp nama & detail anda ke nombor di bawah jika berminat.


Download Percuma sekarang Aplikasi Cepat Quran di Google play & Apps Store bagi mereka yang tinggal berjauhan dengan tempat pengajian dan jadual kerja tak menentu.

"Seronoknya Cinta Al-Quran"

Seluruh warga FLC mendoakan anda dan keluarga sentiasa dalam Rahmat dan Lindungan Allah...🤲


No comments:

Post a Comment