Monday 16 January 2017

Aku Musafir Jalanan

Aku bermusafir mencari hakikat sebenar cinta & kehidupan 
.
Tercari-cari makna dan arah tujuan, aku teruskan perjalanan 
.
Siang berganti malam, hari berganti bulan, belum sampai noktah kehidupan
.
Terkadang aku terfikir, adakah aku yang berjalan atau aku yang diperjalankan?
.
Sesekali aku toleh kebelakang, demi belajar erti kesilapan, aku teruskan pengharapan
.
Akhirnya aku temui kompas kehidupan, aku genggam & aku peluk dalam dakapan, ini rupanya Al-Quran
.
Bila aku berjalan bertemankan Al-Quran, akhirnya aku temui Tuhan, Dialah Penyebab segala kehidupan
.
Diri kerdil ini aku persiapkan, demi menghadapi hari kebangkitan, Hari yang tiada berguna penyesalan, cuma yang ada hanya keadilan
.
Aku teruskan perjalanan sehingga sampai noktah pengakhiran.
.
Catatan ringkas ini aku nukilkan, untuk ingatan buat pedoman, bagi diriku musafir jalanan.
.
.
.
#FatehahLearningCentre
#SeronoknyaCintaAlQuran
#KelasMengajiSenangDanTenang
.
.
.


No comments:

Post a Comment