Wednesday 26 November 2014

BELAJAR AL-QURAN MESTILAH BERGURU !


Assalamualaikum semua. 
MEMBACA surah al-Fatihah dalam solat termasuk dalam rukun Qauli iaitu wajib dibaca dengan betul. Sekiranya dibaca tidak betul, dibimbangi boleh membawa kepada batalnya solat. 

BELAJAR AL-QURAN MESTILAH BERGURU. Supaya orang yang lebih arif tentang bacaan Al-Quran dapat mendengar kita menyebut setiap huruf Hijaiyyah pada makhraj yang betul beserta hukum tajwid yang betul.

FATEHAH LEARNING CENTRE mengadakan KELAS AL-QURAN dan KELAS AL-QURAN DI RUMAH untuk semua peringkat umur. Kami menyediakan tenaga pengajar berpengalaman terdiri dari Ustaz dan Ustazah megikut keselesaan. Sila Tel: 03-41319057 (10 pagi – 5 petang) atau Tel/WhatsApp 011-15054812 / 013-2002970. 


Atau boleh datang ke Pusat Pendidikan Fatehah Learning Centre, 27-2, Jalan Wangsa Delima 2A, Seksyen 5, Pusat Bandar Wangsa Maju, 53300 Kuala Lumpur. Hari: Isnin – Jumaat (10 pagi – 5 petang), Sabtu & Ahad (Temujanji). Kami berbesar hati menerima kedatangan anda. Boleh taip Fatehah Learning Centre di aplikasi WAZE, dan ia akan automatic menunjuk arah jalan kerana Fatehah Learning Centre telah berdaftar dengan aplikasi WAZE.

Tonton video di bawah ini yang menunjukkan cara membaca Surah Al-Fatihah dengan betul supaya kita dapat membetulkan bacaan kita dengan diperdengarkan oleh orang yang arif dengan hukum tajwid dan makhraj ayat Al-Quran.

https://www.youtube.com/watch?v=Q8PBiwhe_qc

No comments:

Post a Comment